17 oktober 2012 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van monique Schaap - WaarBenJij.nu 17 oktober 2012 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van monique Schaap - WaarBenJij.nu

17 oktober 2012

Door: Ilromoro

Blijf op de hoogte en volg monique

17 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

17 oktober al weer.
Vanochtend de laatste lekkere broodjes opgegeten, de laatste malaria pillen in ZA ingenomen en alles schoongemaakt voor zover dit kon. Toen op weg naar de depot om de camper weer af te leveren. Afwachten of we nog moeten betalen voor de buitenkant. Was maar goed dat we niet in het Kommetje waren gebleven, het was nu al ruim een uur rijden! Uiteindelijk gevonden op een afgelegen bedrijven terrein. We waren te vroeg. Blijkbaar hadden we gezegd dat we pas om drie uur zouden komen.
Maar alles was prima in orde en ze wilden ons ook wel naar het hotel brengen ipv het vliegveld. De chauffeur was echter nog niet ter plekke, dus daar moesten we even op wachten. Toen we alle spullen in het busje gezet hadden gingen we op pad naar Kaapstad.
De chauffeur verontschuldigde zich nog voor het feit dat hij het niet meteen wist te vinden, maar alles is goed gekomen. We hadden al gebeld dat we rond twaalf uur daar zouden zijn en dat was geen punt.
Wat een pracht hotel!!! Goed gedaan hoor Margriet!!!
Heel modern en leuk in gericht, zelfs. met een klein zwembad, waar nep eenden in zwommen,aar omdat het zo gewaaid had, lagen er allemaal blaadjes is. Niet dat we zouden gaan zwemmen hoor!
De kamers zijn ook heerlijk ruim en wij hebben nog een lekker balkon dat s'middags de zon heeft. Nadat we de tassen op de kamer gezet hadden, zijn we Kaapstad in gegaan. We hadden allemaal beste trek en zijn uiteindelijk bij de eerste MC gestrand deze vakantie. We wilden namelijk om drie uur in het Two Ocean Aquarium zijn. We dachten dat ze dan de haaien gingen voeren, dat bleek alleen op zondag te zijn, maar vandaag werden wel de pinguïns en de roggen (4 m doorsnee) gevoerd. Wat een dingen die laatsten zeg. Ze zwommen tussen de haaien, maar die werden telkens volgevoerd, dus dat was best veilig. Op het laatst kwam er ook nog een schildpad aan zwemmen van 140 kg. Wat een kanjer. Daarna nog wat rond gestruind en om vier uur even wat gaan drinken. Gevraagd of we in het stadion van Kaapstad konden. Dat kon morgen om 10, 12 en 2 uur. Dus of dat gaat lukken hangt af van onze trip naar Robbeneiland. Die van vandaag was afgelast vanwege de wind en de Tafelberg lag ook vet in de mist, dus goede zet geweest om gisteren al te gaan!!!!! Duimen dus dat de boot wel gaat, anders missen we die ook, net als de walvis boottrip.
Even bij een aanbevolen restaurant gereserveerd om zeven uur. Konden we nog even iets warmers aan trekken voor we gingen eten. Het werd een Italiaan, met heel erg lekker eten. Het was er ook erg druk en gezellig. De Waitress had een foutje gemaakt bij het voorgerecht, dus kreeg Ilana een toetje. We zouden een Focacia krijgen met pesto, tomaat en mozzarella en zo, maar kregen de eenvoudige. Vond ik niet erg!!!!!,
Nu naar de kamer terug. Lekker in een echt bed. Hoop alleen dat ik niet zo hoef te hoesten, dat doe ik al een paar dagen en mijn keel begint ook op schuurpapier te lijken. Gelukkig smaakt alles me nog wel goed, maar praten gaat me niet erg makkelijk af. HAHAHAHA!
Omdat we weer gratis WIFI hebben kunnen we weer veel foto's bij de verhalen zetten, dus kijk af en toe ook bij andere dagen!,
Morgen horen jullie hoe het ons verder vergaat!

• 18 Oktober 2012 - 08:24

De Zijdenbossen:

We hopen voor jullie dat Robbeneiland gaat lukken, zal wel indrukwekkend zijn. Ook leuk al die fotoos, die struisvogel....geweldig. Zitten die afrikanen daarop in plaats van op de scooter? hahaha. Geniet er nog van daar, doen wij dat met jullie reisverslag. Ciao,